Vuggestuen er bygget i 2009 og er indrettet til 60 vuggestuebørn

Indretningen i vuggestuen giver plads til at børn lærer gennem kroppen

Bevægelse og fysisk udfoldelse er en naturlig del af hverdagen. Derfor er der her plads til store armbevægelser, udfordrende motorikbaner, indendørs scooterkørsel og gyngeture.

Dit barn udforsker sin verden med kroppen og har mulighed for at trille på forskellig underlag, kravle op og ned, rutche og mange andre ting

Indretningen giver også plads til fantasi og fordybelse

Dit barn har mulighed for at være i legeområder som inspirerer til forskellig leg og kreativitet. For eksempel

• Spejl- og aktivitetsvægge
  • Vandlege
  • Huler
  • Dukkekrog
  • Klæd-ud hjørne
  • Legekøkken
  • Læsehjørne
  • Lego og andre "bygge"lege

Central placering af vigtige funktioner

Køkkenet er husets hjerte og derfor centralt placeret i midten af huset. Vi kan dufte madlavningen og hele tiden følge med i hverdagens produktion.

Alrummet er også midt i huset og bruges på skift af mindre eller større grupper af børn og voksne til specifikke aktiviteter. Vi mødes også her, når der ikke er så mange børn og voksne i huset.

Badeværelser med skifteplads er tilknyttet hver grupperum og er derfor tæt på hvor børn og voksne er.

Udearealer med højt til loftet og jord under neglene

Legepladsen er indrettet til vuggestuebørn og giver dit barn mulighed for:

• At rutche og gynge på forskellige gynger
  • At kravle op og ned i naturen
  • At grave i sandkasse eller plantekasser
  • At lege med vandleg
  • At undersøge skoven